hösten..

kom och tänka på en sak..
hösten är ganska tråkig igentligen,
även om den är fin..

men jag menar, det regnar typ hela tiden,
det är lerigt ute överallt, man sjunker ner med hela
fötterna när man ska hämta in hästarna ifrån hagarna
och det blir kolsvart ute runt 5 tiden, det blir ju mörkt tidigt
på vintern också, men då ligger det ju snö på backen så då ser
man ju nått tackvare den. men hösten är bra dyster.

Det är liksom mörkt när man går till bussen på morgonen och ska åka till skolan,
och det är mörkt när man hoppar av bussen på eftermiddagen efter skolan.

också är det så mycket man lär göra på hösten med, eller inte jag men mamma och pappa :)
men som tex, klippa ner buskarna och häckarna, ta bort alla blommor, kratta löv, plocka undan
utemöblerna, och klippa gräsmattan en sista gång.

Sen kan ju hösten såklart vara mysig med, enligt mig en av dom mysigaste årstiderna,
när det är fint väder ute !
hur mysigt är det liksom inte när man kommer och rider uppe i skogen och solen skiner
och det ligger massa löv på marken ? eller när man vaknar på morgonen och ser solen letar
sig in genom persienerna ?
- Det är en härlig höst !
men om den härliga hösten kunde komma hit också ?
nu är det ju skitväder varenda dag ju, och det är inge roligt !

Blev ett tråkigt inlägg kanske, men men ...
vilken är eran favorit årstid o varför ?


( bild ifrån google )

Kommentarer
Postat av: Denise Grundström

Jaha då förstår jag :) Fin var han iallafall! Kram

2009-11-01 @ 16:16:35
URL: http://deniseg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0